Rehabilitacja krzyża w odcinku lędźwiowym

Wysiadujący tryb życia, brak działalności fizycznej a także nieodpowiednia postawa ciała doprowadza do parunastu dylematów krzyża. Pośród kuracjuszy przybywających do gabinetu medycznego rehabilitantów, niezwywkle często mawia się o potężnym, mrowiącym kłuciu krzyża we fragmencie lędźwiowym. Rehabilitacja wychodzi temu problemowi naprzeciw i proponuje parę przeróżnych technik, dzięki którym rzeczywiście możemy wyzbyć się potocznego łupienia krzyża. Spośród nich jest przezskórna elektrostymulacja nerwowo-mięśniowa, zwana TENS. Wyróżniona technika rehabilitacyjna opiera się na naklejaniu do ciała pojedynczych elektrod na poziomie bólu, lecz i w zależności od pojedynczych przypadków. Ekstra. przez każdorazowe elektrody przemieszcza się prąd o wypośrodkowanym, lub wysokim napięciu. Co zdobywamy dzięki tej metodyce rehabilitacyjnej? Mianowicie, prąd wzmaga mięśnie przykręgosłupowe, dynamizuje ukrwienie, a w związku z powyższym odnawia mięśnie a także nerwy, a tym samym je odpręża.

Oprócz tego precedens rehabilitacyjny ma jeszcze jedną wartość, a więc ożywia układ hormonalny do wydawania endorfin, czyli hormonów szczęścia, a łatwiej opowiadając po prostu wprawia nas w niezwykle wyśmienity klimat. Tak jak przywołano parę zdań wcześniej ten podtyp rehabilitacji użytkowany jest w przewlekłych stanach bólowych kręgosłupa lędźwiowego jak również ich wtórnych.

Zapowiada się też, iż tej procedury rehabilitacyjnej rzeczywiście nie można wykorzystać u person z zaburzeniami tętna serca jak również u osób z wszczepionymi rozrusznikami serca. W przypadku osób powyżej wymienionych można zastosować inne metody rehabilitacyjne, na przykład ilustrując ćwiczenia ogólnousprawniające urzeczywistniane na salce rehabilitacyjnej.